RECENZE: Volání sirény

Série: Volání sirény (1.díl)
Autor: Michaela Burdová
Vydání u nás: 2014
Počet stran: 280
Žánr: fantasy, sci-fi
Anotace: PŘEKONÁ PRAVÁ LÁSKA STALETÍ, SMRTÍCÍ NENÁVIST A DÁVNÉ PROKLETÍ?
Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne ji dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí. Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který ji neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svojí nesmrtelnost?

Viděl ji v okně.

Michaela Burdová je mladá česká spisovatelka, která se začala své literární kariéře věnovat v šestnácti letech. Za tu dobu jí již vyšli tři série: Poselství jednorožců, Křišťály moci a Syn pekel. Knihy Volání sirény je první díl její nové série. Michaela se kromě psaní věnuje i malování zvířat a hlavně postav, které vystupují v jejích knihách. Oba díly série Syn pekel mají na deskách ilustrace postav a v knize Volání sirény jsou její kresby již součástí knihy a skvěle tak příběh doplňují.

Larissa je siréna. Má v povaze nenávidět muže a zabíjí je pro moře. Jenže ona chce být svobodná! Po všech těch letech už nechce, aby jí moře poroučelo, aby nad ní mělo takovou moc a už nechce dál zabíjet. Proto vyhledá černomága Liama, kterého okouzlí a ten jí slíbí, že jí pomůže, ale jen pod podmínkou, že se stane jeho ženou. Ona nakonec souhlasí, protože by udělala cokoli, aby byla po těch stovkách tisíciletích konečně svobodná. Jenže pak se objeví Liamův bratr Derren. Larissa zjišťuje, že bratři mají nějaké tajemství... Navíc ji začne přitahovat Derren, na něhož její krása zřejmě nemá takové účinky jako na ostatní muže a vypadá to spíš, že ho vůbec nezajímá.

Byla jsem zvědavá, jaká bude nová kniha od Michaely Burdové a tak jsem si jí prostě musela přečíst.
Zjistila jsem, že young adult mě už pomalu přestává tak úplně bavit. Co se dá dělat no, ale jinak příběh to byl hezký. Takový nenáročný, odpočinkový, lehce se četl. Příběh se vlastně převážně točí kolem tří (respektive čtyř) postav a neděje se tam nic moc zvláštního. Na jedné straně jsou dva bratři, Liam a Derren a na té druhé krásná Larissa, která okouzlí každého muže hlavně díky tomu, že je siréna. Jejím hlavním úkolem je zabíjet muže, aby uspokojila touhu moře po krvi.

Postavy byly podle mě docela dobře promyšlené, na to už jsem si u Míši tak nějak zvykla. Popisy prostředí a charaktery postav, to je něco, co se mi na jejím stylu psaní a na jejích knihách velice líbí. Ne všude se totiž setkáme z takovými popisy a kolikrát člověk přes všechnu tu akci a napětí vlastně ani pořádně neví, jak hlavní hrdina vypadá a nedovede si ho tak úplně představit. Tohohle se u Míši nikdy bát nemusím. Navíc, celá kniha je doplněná několika ilustracemi samotné autorky, tudíž si čtenář může prohlédnout, jak přesně jeho knižní oblíbenec vypadá a jak že si ho to autorka vlastně vymyslela a představovala. Tohle je podle mě určitě plus, protože Michaela kreslí opravdu nádherně a zakomponování jejích kreseb do knihy je určitě jen a jen dobře.

Jak už jsem říkala, děj nebyl vůbec náročný. Je to psáno spíš pro mladší věkovou kategorii, takže předpokládám, že tak 12ti-14ti letí čtenáři (nebo spíš asi čtenářky) budou z příběhu určitě víc nadšení.

Závěr:
Co říct na závěr? No,.. za zkoušku to stálo. Nevím, jestli si přečtu i druhý díl série, ale s velkou pravděpodobností nejspíš ano, protože budu určitě jako vždy až příliš zvědavá na to, jak to dopadne. Takže asi tak :D Pokud si knihu plánujete přečíst, tak to zkuste. I když jak jsem říkala, spíš bych to doporučovala mladším čtenářům. Ale nečekejte od toho moc akce, spíš se to hodně točí kolem lásky a je to takové odpočinkové, nenáročné.

Green Day - 21 Guns

Chtěla bych mockrát poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.