RECENZE: Nástroje smrti - Město padlých andělů

Původní vydání originálu: 2011
Vydání u nás: 2014
Překlad: Eva Maršíková
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 384
Žánr: fantasy, sci-fi, horory, napínavé, tajemné
Anotace: Velká válka skončila, šestnáctiletá Clary Frayová se vrátila do New Yorku a budoucnost se zdá být růžová. Prochází výcvikem, aby se mohla stát dobrou lovkyní stínů a používat své jedinečné nadání. Její matka se vdává za svoji životní lásku. Mezi podsvěťany a lovci stínů vládne mír. A co je nejdůležitější, Clary konečně chodí s Jacem. Nic ale není bez kazu. Někdo vraždí lovce stínů, kteří patřili do Valentýnova Kruhu, a vytváří tak mezi podsvěťany  a lovci stínů napětí, jež by mohlo vést k druhé krvavé válce.

,,Jenom kafé, prosím vás.''

Cassandra Clareová je pseudonym americké spisovatelky Judith Rumeltové, která se narodila v roce 1973 v Íránu. Je autorkou mezinárodně úspěšné série Nástroje smrti a trilogie Infernal Devices (Pekelné nástroje).
Jejích knih se celosvětově prodalo více než 20 milionů výtisků a byly přeloženy do 35 jazyků. V současné době žije v Amherstu ve státě Masschusetts s manželem a třemi kočkami.

Simon je teď Světlomilec, je odolný proti dennímu světlu a díky tomu je silnější a ,nebezpečnější' než většina upírů, a proto o něj začíná být velký zájem. A to pro něj může být velmi nebezpečné. Jediné, co ho zatím spolehlivě chrání je znamení, které má na čele a které ho ochraňuje před těmi. kteří by mu chtěli ublížit. Navíc chodí se dvěma krásnýma holkama najednou a jeho život začíná být čím dál komplikovanější... Clary má plné ruce práce se svatbou své matky a Luka a Jace, se kterým teď konečně chodí jí to vůbec neulehčuje. Chová se divně a vyhýbá se jí. Ty pravé problémy však teprve nastanou.

Upřímně, tuhle sérii začínám mít ráda čím dál víc a víc. Opravdu nechápu, proč jsme čtení této knihy tak dlouho odkládala, protože to bylo naprosto skvělé. Napínavé, akční, pořád se tam něco dělo, objevovaly se tam vtipné hlášky i scény a naopak i ty vážnější a svým způsobem romantické scény. Tahle kniha, stejně jako předešlé díly, mě velmi mile překvapila. Když vezmeme v potaz, že jde už o čtvrtý díl a kvalita příběhu rozhodně neklesá - spíš bych řekla, že naopak stoupá - tak je to opravdu velmi milé překvapení, protože když se dneska rozhlédneme po těch všech sériích, jen těžce najdeme ty série, jejichž kvalita díl od dílu stoupá. Takových to sérií je opravdu málo a tahle patří podle mě do té malé skupinky.

Opět se v tomto díle setkáváme s pár novými postavami, jako například velmi stará upírka Camille, která se tam sice neobjevila zas až tolikrát, ale svým způsobem mi byla docela sympatická. Trochu mě ale štval Jace. To jak se Clary pořád vyhýbal a... jasně, měl k tomu jistý důvody, ale i tak. Na druhou stranu, dřív jsem měla Jace strašně moc ráda, ale během posledních dílů jsem začala měnit názor a teď je u mě jednoznačnej favorit Simon! Vždycky se těším na část, kdy se bude dít něco kolem něj a moc mu fandím.

Pořád dokola bych mohla opakovat, jak se mi tahle série líbí, ale myslím, že to nemá cenu pořád říkat dokolečka. Cassandra Clareová píše opravdu úžasně. Umí si skvěle pohrávat s celým příběhem. Napínavé části jsou ještě napínavější a musíte otáčet stránku za stránkou, a ty méně napínavé mají také své kouzlo, takže se to všechno hezky doplňuje a tvoří to dokonale promyšlený příběh se všemi detaily a prostě úplně vším. Nevím, co dál ještě říct, protože bych se musela pořád dokola opakovat, jak už jsme říkala výš.

Na konec bych Vám všem chtěla tuhle knihu a celou tuhle sérii moc doporučit. Myslím, že by se Vám mohla líbit. Je plná tajemna, upírů, vlkodlaků, démonů a samozřejmě celého světa Lovců stínu, který už jen sám o sobě stojí za to!