neděle 28. prosince 2014

RECENZE: Smečka

Název: Smečka
Série: Smečka (1.díl)
Autor: Andrea Cremerová
Originální název: Nightshade
Původní vydání originálu: 2010
Vydání u nás: 2011
Překlad: Lenka Faltejsková
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 400
Žánr: fantasy, napínavé, akční, young adult, tajemné
Anotace: Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která ji připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno - včetně svého života. Stojí však zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat?



První věta:
Vždycky jsem vítala souboj, jen těžko jsem krotila svůj zápal.


O autorce:
Andrea Cremerová vyrůstala na severu státu Wisconsin a dnes žije v Minneapolisu, kde vyučuje dějiny na Macalester College. Píše o násilí, sexu, náboženství a moci z historické perspektivy a své vědomosti úspěšně využila i při vzniku této série, jež vychází ve dvacítce zemí a zabodovala na několika žebříčcích young adult literatury.



Děj...
Calla je vůdkyně smečky. Vždycky se řídila podle pravidel a neudělala nic, co by mohlo Strážcům vadit. Pak ale jednou když je na hlídce zachrání nějakého kluka před grizzlim a tím to všechno začíná. Ten kluk, se totiž jmenuje Shay a jak se později ukáže, hraje v jejím světě větší roli než si myslela. Strážci s ním očividně mají jisté plány. Navíc se blíží její svatba s Renem, která je domluvená už od jejich narození. Na Callu toho začíná být moc a neví, jestli by se měla řídit rozumem, nebo svým srdcem.



Dojmy...
Poprvé jsem tuhle knihu četla před dvěma lety, kdy jsem byla neskutečně poblázněná vlky a hledala jsem nějakou knihu, která by byla právě o vlcích nebo o vlkodlacích. Tohle hledání byl oříšek to vám povím, protože většina knih, je spíš o upírech a nebo o upírech a vlkodlacích, ale vždycky tam větší roli hrají upíři... ale pak jsem jednoho dne narazila na Smečku a za každou cenu jsem si ji musela přečíst. Námět mě okamžitě zaujal. Předtím, než jsem se pustila do čtení jsem si ale ještě přečetla novelu k této sérii - TEMNÉ DNY.  Z té se dozvíte hodně o Shayovi, a jak to s ním bylo než se vůbec
dostal do Vailu, kde žije Calla.


Ne každému se tato kniha může líbit, ale já jsem se do ní doslova zažrala. Četla jsem jí už vícekrát a vždycky se mi líbila tak, jako když jsem jí četla poprvé. Je strhující, plná dobrodružství a přímo napěchovaná napětím, takže vás to stále nutí číst dál a dál a dál dokud nedojdete na poslední stranu a pak máte nutkání si okamžitě vzít druhý díl a pokračovat a dozvědět se víc. Líbilo se mi spolu s Callou a Shayem objevovat střípky a skládat je k sobě až z toho nakonec vyplynulo něco nečekaného...


Závěr...
Mě se kniha moc líbila. Jasně, nebylo to nic dech beroucího, ale podle mě to nebylo špatné a za přečtení to rozhodně stojí. Navíc je stejně vždycky lepší, když si na knihu uděláte vlastní názor a posoudíte ji sami. Obzvlášť u téhle knihy je to taková směska různých názorů. Jak už jsme říkala, každému se nemusí líbit.



HODNOCENÍ:  



U čtení jsem nic neposlouchala.  



Tady ještě máte odkaz, kde si můžete přečíst novelu Temné dny.


Flexi

5 komentářů:

  1. Na tuto knížku se hrozně těším, až si ji přečtu, a tvoje recenze mě navnadila o to víc :D Tak jsem teda zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, snad se bude líbit... Užij si čtení :)

      Vymazat
  2. Jo, Smečka je skvělá a já bych si už měla konečně přečíst Kořeny, i když všude čtu, že oproti předchozím dílům je to dost slabé. Jak zmiňuješ, žes byla poblázněná vlky, jaké další "vlčí" knížky znáš? Napadá mě totiž jen Mrazení (mimochodem taky super :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom úplně stejně. Říkala jsem si, že si je musím koupit a přečíst, když jsem zjistila, že vyjdou, ale nějak jsem se k tomu ještě nedostala. Je spousta skvělých knih, které bych si chtěla přečíst a jak se u mě často stává, vždycky dám tak nějak přednost nějaké jiné... Co se týče dalších knih o vlcích.. hm.. napadá mě už asi jen Syn pekel. To je takové trochu slabší čtení spíš pro mladší čtenáře, ale ta je teda spíš o vlkodlacích než vyloženě o vlcích no. Jinak mě teda taky nic jiného nenapadá. :D
      PS: Mrazení jsem nečetla, ale znát to :)

      Vymazat
  3. Presne rok bol u mňa medzi čítaním 1tky a 2ky 8D Ale táto séria ma zas až tak nenadchla, bola taká fajn. Zase vlci nie sú presne moja šálka kávy, takže na to, že sa chcem pustiť aj do 3. dielu je to dobré skóre 8) len ešte neviem kedy 8D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)