pondělí 24. června 2013

RECENZE: Harry Potter - Tajemná komnata

Název: Tajemná komnata
Série: Harry Potter (2.díl)
Autor: J. K. Rowlingová
Originální název: Harry Potter and the Chamber of  Secrets
Původní vydání originálu: 1998
Vydání u nás: 2003
Překlad: Vladimír Medek
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 287
Žánr: fantasy
Anotace: Harry se vrací po prázdninách do školy a netuší, že tentokrát mu hrozí smrtelné nebezpečí. V Bradavicích se začínají dít prapodivné věci, při kterých tuhne krev v žilách, a nikdo z žáků netuší, že pradávná legenda se stala skutečností... TAJEMNÁ KOMNATA SE ZNOVU OTEVŘELA!


První věta:
Nebylo to poprvé, co se v domě číslo čtyři v Zobí ulici při snídani strhla hádka.


O autorce:
Joanne Rowlingová je britská spisovatelka, známá zejména díky řadě knih o Harrym Potterovi, ale i novele pro dospělé Prázdné místo. Tato knižní série získala celosvětový úspěch četně řady ocenění a prodalo se jí více než 400 milionů kopií. Kromě psaní o Harrym Potterovi je Rowlingová známá také svým životním příběhem, kdy se z života na sociálních dávkách stala během pěti let multimilionářkou.



Děj...
Jsou prázdniny a mladý čaroděj Harry Potter už se nemůže dočkat, až se vrátí opět do Školy čar a kouzel v Bradavicích. U Dursleyových je to čím dál tím horší. Zrovna v den, kdy má strýc Vernon důležité hosty se v Harryho pokoji objeví domácí skřítek Dobby, který se mu návrat do Bradavic pokouší vymluvit. Mají se prý dít strašlivé věci. Harry je zmatený, ale nic mu nezabrání v tom, aby se do Bradavic dostal. Tak nakonec zjišťuje, že Dobbyho slova byla pravdivá. Spolu se svými kamarády Ronem a Hermionou se pokouší odhalit tajemství záhadné komnaty.


Dojmy...
Tuhle knihu není třeba představovat. Je to absolutní klasika a většina z nás na ní vyrostla. Slavný Harry Potter, chlapec, který přežil. Tohle je úžasné dílo. Pamatuju si, jak jsem jako malá vyloženě zírala na obrazovku a hltala každé slovo, které řekli. Také si pamatuju, že právě tenhle díl mě dost děsil. Hlavně ten záhadný hlas, který Harry slyší. Teď mi to přijde celkem vtipné, když si na to tak vzpomenu. Ten příběh je část mého dětství. Akorát mě mrzí, že jsem ho poznala až spíš ve filmové podobě. Knihám jsem tehdy moc nedala a bylo pro mě obtížné přečíst i něco do školy, protože mě to absolutně nebavilo. Teď nad tím vrtím hlavou.

Myslím, že nad touhle knihou není třeba nijak hluboce přemýšlet nad jejím hodnocením. Je to sice hlavně kniha pro menší, ale myslím, že si v ní najde zalíbení úplně každý. Příběh mladého čaroděje Harryho Pottra, který je známí po celé zemi, k tomu prostě není víc co dodat.
Mám strašně ráda jak Harryho, tak i Hermionu (které jsem vždy záviděla její chytrost) a Rona, kteří se mnou strávili velkou část dětství, jak už jsme říkala. Hagrida a Draca a prostě úplně všechny postavy. Protože si knihu ani bez jedné nedokážu představit.

Závěr...
Nechci se pořád dokola opakovat a tak to shrnu jen krátce. Miluju tuhle knihu, tuhle sérii a myslím, že nám všem hodně dala. A tím hodně, myslím opravdu HODNĚ! Dávám sice 5 hvězdiček (což je nejvíc) ale tahle kniha si jich zaslouží mnohem víc.


HODNOCENÍ: 


U čtení jsem opět nic neposlouchala.

Flexi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)