úterý 11. června 2013

RECENZE: Krásní mrtví - Arizona

Název: Arozina
Série: Krásní mrtví (2.díl)
Autor: Eden Maguire
Originální název: Beautiful Dead - Arizona
Původní vydání originálu: 2009
Vydání u nás: 2011
Překlad: Edita Drozdová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 272
Žánr: fantasy, sci-fi, horory
Anotace: nejsou živí, Nejsou mrtví. Něco mezi tím.Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda... Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní nepřístupná kráska ellertonské střední škole utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpeční a čas běží...

Může obsahovat spoilery z prvního dílu (Jonas)!!!



První věta:
Phoenix Rohr mě změnil.

O autorce:
Eden žije střídavě ve velké Británii a Spojených státech. Kromě literatury se zajímá o nadpřirozeno a temné stránky života. Volný čas tráví nejraději v přírodě, především u svých přátel na ranči v Coloradu, kde také nalezla inspiraci pro svou tetralogii Krásní mrtví. V současnosti už Eden pracuje na další sérii Dark Angel, jejíž první dva díly vyšli v roce 2011 v angličtině.


Děj...
Arizona už vyřešila jeden případ. Přišla na to, jak zemřel Jonas. Před ní jsou však další tři, Arizona, Summer a Phoenix, kterým je pravá příčina jejich smrti neustále skrytá. Na nějakou dobu se po Krásných mrtvých slehne zem, Darina už si začíná dělat starosti. Ke Krásným mrtvým si vytvořila již nějaký vztah a má k nim blíž, než k ostatním lidem. Když se Krásní mrtví objeví, Darina je ráda, že znovu vidí Phoenixe. Má však i své povinnosti. Musí zjistit, jak to bylo s Arizoninou smrtí. Není to ale ani zdaleka tak lehké jako s Jonasem. Arizona je tajnůstkářka a mnoho věcí před ní tají.


Dojmy...
Po přečtení prvního dílu jsem prostě potřebovala vědět jak to bude dál, takže jsem se po nějaké době pustila i do druhého dílu. Jednička nebyla špatná, ale tenhle díl byl o něco lepší. Dost věcí mě překvapilo. Víc jsem poznala Arizonu, protože tento díl je samozřejmě věnován hlavně jí. Bylo to napínavější než první díl a víc mě to i bavilo. Moc mě totiž nebaví knížky, kde se prakticky všechno důležité dozvím během pár stránek a vás nejspíš také ne.

Darina a Phoenix jsou opravdu skvělá dvojice, ale chvilkami mi přišlo, že je to až přehnané. Jako by autorka chtěla za každou cenu ukázat, že ti dva bez sebe nedokážou žít. Tahle část se bude patrně dost líbit těm, kteří mají rádi takové ty přeslazené chvilky. Já mezi ně ale bohužel moc nepatřím. Objeví se tu i několik nových postav, které v prvním díle nebyli. Například Raven si mě neuvěřitelně získal. Jeho život není zrovna jednoduchý a chvílemi mi ho přišlo i dost líto.

No a hlavní hvězda knihy, Arizona, mě opravdu velmi překvapila, jak už jsem na začátku říkala. V prvním díle jsem si o ní neudělala moc pěkný obrázek. Nebyla mi moc sympatická a ani mi nepřišla nijak zajímavá. Akorát se jí skoro pořád něco nelíbilo. Ale v tohle díle jí poznáváme trochu víc. Dozvídáme se o ní věci, které se opravdu aspoň z mé strany nedali čekat. Její povaha je opravdu velice složitá, ale o to věrohodněji podle mě působí.

Závěr...
Jak už jsme říkala, tenhle díl se mi líbil o dost víc než ten první. Byl hezky napsaný a děj byl napínavější a poutavější. Postavy byli promyšlené, hlavně ty nové jako Raven. Arizona mě velmi překvapila svou povahou.  Líbilo se mi, jak se její tajemství postupně odkrývá a odhaluje nám svůj skrytý příběh. Četlo se to moc hezky. Tahle série je taková jednoduchá, což jsem říkala už u recenze prvního dílu. Jsem velmi zvědavá, jak bude série pokračovat. Tentokrát příjemné překvapení.


HODNOCENÍ: 


U čtení jsem zase nic neposlouchala.

Flexi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)