pátek 25. dubna 2014

Mé knižní série (2)

Tento projekt vymyslela Roxanne.

Jde o to vyfotit knižní sérii, kterou máte doma (nemusí být celá) a odpovědět na pár otázek o ní. Za sebe ještě přidám písničky, které jsem u série poslouchala.

Tentokrát jsem vybrala mojí nejoblíbenější sérii. Není to sice žádnej hit, který by každého unesl, ale pro mě má tahle série jistou citovou hodnotu :)

Křišťály moci - Michaela Burdová



1.) Jak ses o téhle sérii dozvěděl/a? 
Může za to vlastně moje mamka :D Bylo mi asi deset, možná jedenáct a přála jsem si na Vánoce knížku. V té době jsem si myslela, že mě prostě nejvíc baví dobrodružné knížky (jak jen jsem se mýlila..). No a když nastal Štědrý den, rozbalila jsem dárky a co jsme neviděla? Křišťály moci - Zrada temného elfa. V té době to pro mě bylo úplně něco nového. Obálka si mě hned naprosto získala. Nejdřív jsem tvrdila, že to

budu číst celý rok - jak už jsem říkala, v té době jsem ještě moc nečetla a tři sta stran pro mě byl nedosažitelný cíl :D.
Do čtení jsme se pustila hned ten den a chytlo mě to tak moc, že během pár dní jsem měla knížku přečtenou a byla jsem neuvěřitelně nadšená. V knize byly uvedeny autorčiny stránky a tak jsem se rozhodla zapátrat na internetu. Zjistila jsem, že jde o sérii, že budou celkem čtyři díly a ten druhý vyjde za nějaké dva měsíce...
To čekání bylo šílené, ale zvládla jsem to. Téhle sérii, konkrétně prvnímu dílu (a také své drahé mamince, protože mi knihu koupila) vděčím za to, že jsem se začala čtení víc věnovat a hlavně, že jsme našla žánr, který jsem si zamilovala!


2.) Kolik dílů si zatím stihl/a přečíst? 
Samozřejmě že všechny! Co je to za otázku? Křišťály moci mě provázeli dva nebo tři roky a musím se přiznat, že jsem zatím nikdy neočekávala vydání knihy tak moc, jako právě u téhle série. Byla jsem do KM hotový blázen! :D


3.) Co na tuhle sérii říkáš? 
myslím, že ta moje počáteční slohovka mluví za vše. K téhle sérii mám obrovský citový vztah a nedám na ni dopustit! Vím, že to není žádný zázrak, ale pro mě je to obrovský zázrak a dokonalý příběh. Téhle sérii opravdu vděčím za to, že se četbě tolik věnuju. Děkuju  Michaele Burdové, že tuhle knížku napsala a nakladatelství Fragment za to, že ji vydalo!


4.) Které díl z celé série máš nejraději?
Úplně nejraději mám asi první díl, protože právě ten, když to tak řeknu, za všechno může :D Ale druhý díl byl také moc povedený, ale ten první, četla jsem ho snad asi šestkrát, možná už i sedmkrát :D Ostatní díly jsem také několikrát četla. Ale ten první, ten je u ně stále ten nejlepší! :)


5.) Jaká je tvoje oblíbená postava, proč?
Co se týče postav, je to takové chaotické. Ze začátku jsem hodně měla ráda Neilin nebo prince Edriana, ti mě ale postupem času trošku štvát. Awrixela jsem měla ráda celou dobu. Sorgana jsem zase naopak ze začátku moc ráda neměla, ale postupně si mě získával. Ovšem ze všech nejvíc jsem si oblíbila R'Tila a Ellnesu. Hlavně teda toho R'Tila, protože některé jeho hlášky jsou prostě úžasně vtipné!! :D


6.) Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát? 
Mám pocit, že v téhle knize přímo nikdo takový nebyl. Byl tu sice mocný a zlý Isgraël, ale i ten tam měl své místo a bez něj by to nebylo ono... I když... když nad tím tak přemýšlím, tak někdo by se možná i našel a to Neilinina sestra Leja, ta mi tam ke konci už moc neseděla a docela mě štvala :D


7.) Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc? 
Jelikož jde o českou knihu, originální obálky jsou české, že ano :D Ty se mi moc líbí. Moc se mi například líbí lesknoucí se nápis Křišťály moci. Obálky se z mé strany opravdu moc povedli a k sérii je se skvěle hodí.


8.) Která obálka se ti líbí nejvíc?
Nejspíš ta úplně poslední, čtvrtý díl Minotaurus. ta se mi líbí nejvíc. :)


9.) Existuje nějaká scéna, na kterou jen tak nezapomeneš?

Opět... Takových scén je série plná, ale jelikož jsem velký fanoušek R'Tila a Ellnesi, tak musím zmínit jejich první polibek.. Já vím, dětinské, ale já prostě nemůžu odolat. :D


***

Písničky, které jsem při čtení série poslouchala:


Zrada temného elfa


Hněv Pána ohně



Věž zkázy



Tentokrát to bylo takové zavzpomínání na staré časy :) Snad Vás to moc nenudilo....

Flexi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)