RECENZE: Zvrácené myšlenky

Originální název: Twisted
Původní vydání originálu: 2008
Vydání u nás: 2013
Překlad: Edita Drozdová
Počet stran: 360
Žánr: romány, krimi, detektivky
Anotace: Agentka FBI Sloane Burbanková je mimo aktivní službu. Když se ale dozví o zmizení své kamarádky z dětství, chce se okamžitě zapojit do pátrání. Vedením případu je pověřen Derek Parker - Bývalý přítel Sloane, se kterým se nerozešli v dobrém. Dochází k dalším únosům, některé ženy jsou následně brutálně zavražděny. Sloane a Dereka nakonec zavedou všechny stopy k jedinému deviantnímu pachateli. Kdo bude jeho další obětí?

Byla opravdová bojovnice.

Andrea Kane je americká autorka historických romancí i těch ze současnosti. Má fanouška po celém světě - její knihy byly vydány v 16 zemích. Kromě detektivních thrillerů navíc stihla napsat také 14 historických milostných románů. Ráda luští křížovky a dívá se na staré filmy pro pamětníky. Ze všeho nejvíc však miluje svou rodinu, se kterou žije v New Jersey, kde má ideální prostředí pro psaní příběhů o speciálních agentech.

Bývalá zvláštní agentka FBI Sloane Burbanková se dozví o zmizení své dobré kamarádky z dětství a chce jí najít. Na případu už rok pracuje Derek Parker, shodou okolností Sloanein bývalí přítel. Ani jednoho netěší, že spolu budou muset spolupracovat. Sloane se rozhodne všechny emoce hodit za hlavu a soustředit se jen na to, aby Pennyin případ co nejdřív vyřešila. K jednomu zmizení se přidávají další a také jsou ohlášeny brutální vraždy žen. Sloane s Derekem pomalu zjišťují fakta a nacházejí důkazy a samotný profil vraha je nakonec dost překvapí.

Tahle kniha mě dost zaujala svou anotací a také hezkou obálkou, která zaujme na první pohled a líbí se mi víc než ta originální. Co se týče děje, je to taková detektivka. Prostředí zvláštních agentů, jak řeší případy a tak dál. Já jsem žádnou jinou detektivku zatím nečetla, takže nemůžu porovnávat, ale z mého pohledu to bylo opravdu hezky napsané. Autorčin styl je poutavý, dobře se čte a je velmi jednoduché se začíst hned po přečtení prvních pár stránek.

Na začátku knihy je několik stránek věnovaných vysvětlení zkratek, které jsou v knize použity, jako třeba NYPD (oddělení newyorské policie), ICE (imigrační a celní úřad) a tak dál, což se velmi hodí vzhledem k tomu, že kniha je psaná poutavým stylem se všemi termíny, které policie používá a samozřejmě jsou tam i nějaká ta sprostá slova na zpestření celé atmosféry v knize. Najdou se tu i nějaké ty lechtivé scény mezi Derekem a Sloane, takže červenání při čtení je zaručeno.

Bývalá zvláštní agentka Sloane je silná, tvrdá žena, kterou jen tak něco neporazí a nehodlá se vzdát. Občas je ale taky pořádně tvrdohlavá. Líbilo se mi, jakým způsobem jednala s lidmi, dokázala si poradit i v nepříjemných chvílích a jednala rychle.
Derek je dost podobný jako Sloane. Tvrdohlavý, arogantní, sexy, silný, ale rozhodně dokáže svým chováním i překvapit... Při každé příležitosti se ze Sloane hádají. Právě jejich hádky mě dost bavili číst.

Každá kapitola začíná pohledem z pachatelovy strany a někdy jde i o pohled ze strany oběti. Některé popisy únosů nebo vražd by nemuseli být příjemné pro slabší povahy. Ale těm, kterým to nevadí a rádi se do takových to věcí začtou jako já s napětím a očekávám co přijde dál, bych tuhle knihu rozhodně doporučila.

Autorka drží pachatele v tajnosti až do poslední vteřiny a vám do té doby zbývá jen netrpělivě vyčkávat, jak si detektivové povedou a dělat si vlastní závěry a návrhy na to, kdo by mohl pachatelem být. Mě samotný vývoj okolností dost zaskočil. Hlavně v několika posledních kapitolách. Do té doby jsem měla asi dva typy, kdo by to mohl být a nakonec se ani jeden z nich nepotvrdil (..nejspíš bych asi jako agent moc neobstála. :D). Ale také to svědčí o tom, že autorka odvedla svou práci opravdu dobře.

Když to tak shrnu, jde o dobře napsanou detektivku, s napínavým dějem, která svým koncem dokáže překvapit. Možná jste si všimli, že jde o druhý díl ze série. Já jsem sice ten první díl nečetla, ale zjistila jsem, že to vůbec nevadí. Všechny důležité věci, které potřebujete znát, jsou v knize uvedeny, takže se nemusíte bát, že se v ději budete ztrácet kvůli neznalosti prvního dílu. Příběh dvou zvláštních agentů Sloane a Dereka rozhodně stojí za přečtení a mě se velmi líbil.

U čtení jsem poslouchala rádio, ale přesné písničky neznám :D

Chtěla bych poděkovat nakladatelství FRAGMENT, za poskytnutí recenzního výtisku.