pátek 24. ledna 2014

Můj autor roku 2013

Rozhodla jsem se zapojit do projektu, který vytvořila Siky. Jak už samotný název projektu říká, jde o to vybrat autora roku 2013, kterého jste právě ve zmíněném roce objevili a napsat o něm, proč jste zvolili právě jeho, jaké knihy jste od něj četli a nebo popřípadě chcete číst. Další informace najdete zde.


Rozhodovala jsem se mezi dvěma autorkami a nakonec to vyhrála:

Lauren Oliver


Lauren Oliver je americká spisovatelka, píšící knihy pro mladistvé. Její rodiče ji a její sestru už odmala vedli ke čtení a Lauren si dokonce i jako malá psala pokračování ke svým oblíbeným knihám. Studovala literaturu a filozofii a pak nějakou dobu pracovala v nakladatelství Penguin Books a začala pracovat na své první knize Before I Fall, která u nás vyšla pod názvem Chvíle před koncem.
V roce 2009 odešla z nakladatelství a rozhodla se naplno věnovat psaní. 

Lauren zatím celkem napsala 7 knih. U nás vyšli pouze 4 (pátá kniha Panika má vyjít zanedlouho) a to u nakladatelství CooBoo.



Laureniny knihy v Česku
První knihou, která u nás vyšla byl autorčin debut Chvíle před koncem - Kniha vypráví o dívce, Samanthě, která chodí na střední školu a má všechno, co si může holka na střední přát. Ale jakmile umře při autonehodě a začne prožívat den své nehody stále znovu a znovu jako by se ocitla v jaké smyčce, začne si více uvědomovat co všechno měla a také pořádně otevře oči a začne si všímat svého okolí. Můj názor na tuhle knihu si můžete přečíst zde.
Jako další se autorka vrhla na trilogii Delirium - Delirium, Pandemonium, Rekviem - ve které je popsáno, že láska je nemoc, na kterou může člověk i zemřít a je na ní vymyšlený lék. Na první díl série najdete mou recenzi zde.
A zanedlouho se můžeme těšit na další knihu Lauren a to na Paniku, která slibuje napětí, akci, dobrodružství a lásku.



 


Bohužel nemám všechny knihy Lauren Oliver, které u nás prozatím vyšli. Scházejí mi ještě dva díly Deliria, které si chci co nejdřív koupit a přečíst, protože se chci strašně moc dozvědět, jak ten příběh skončí. Její styl psaní se mi velmi líbí a hodně mi sedl. Její knihy jsou originální. Právě Delirium je něco, co se jen tak nevidí. Láska, která je považovaná za nemoc... už jen ten nápad je skvělý. Jsem opravdu ráda, že jsme si její knihy (i když ne všechny) mohla přečíst a objevit tak novou skvělou spisovatelku, jejíž knihy budu ráda číst a budu si užívat každý nový příběh, každičkou stránku a se zatajeným dechem čekat, co dalšího vytvoří :)

Flexi

1 komentář:

  1. Lauren oliver mám celkem ráda i když konec rekviem se mi nelíbil, a celkově mě poslední díl zklamal.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)