RECENZE: Nástroje smrti - Město ze skla

Původní vydání: 2008
Vydání u nás: 2013
Překlad: Eva Maršíková
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 480
Žánr: fantasy, sci-fi, horory, napínavé, tajemné
Anotace: Clary postupně odhaluje střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Ve třetím díle série musí Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi, aby zachránila Skleněné město, ale je to vůbec v jejích silách?

Mrazivé počasí předchozího týdne pominulo.

Cassandra Clareová je pseudonym americké spisovatelky Judith Rumeltové, která se narodila v roce 1973 v
Íránu. Je autorkou mezinárodně úspěšné série Nástroje smrti a trilogie Infernal Devices (Pekelné nástroje).
Jejích knih se celosvětově prodalo více než 20 milionů výtisků a byly přeloženy do 35 jazyků. V současné době žije v Amherstu ve státě Masschusetts s manželem a třemi kočkami.

Clary se chystá na cestu do Idrisu. Jaceovi se ovšem nelíbí, že tam chce Clary jed s ním a s Lightwoodovými. Chce aby zůstala v New Yorku, kde je podle něž ve větším bezpečí než by byla v Idrisu. O tom však Clary nechce ani slyšet. Když se pak všechno zkomplikuje a Institut napadnou démoni, Lightwoodovy s Jecem k sobě přiberou i jednoho černého pasažéra, který s nimi portálem cestuje do Idrisu. Když se Clary dozví, že odjeli bez ní, snaží se najít jiný způsob, jak se do Skleněného města dostat. Pomocí svých schopností pak na jeden přijde a spolu s Lukem odcestují do Idrisu, kde jsou však bez povolení Spolku... Všechno navíc zkomplikují pocity, minulost a, jak jinak, Valentýn!

Při dočtení druhého dílu, který byl skvělí sem si říkala, že trojka už určitě tak skvělá nebude. Má sice hodně
stran, ale určitě bude o něco horší, když první dva díly byly super, ale víte co? Mýlila jsem se! Ano, ano, je
to tak. Cassandra Clareová mě opravdu přesvědčila, že píše skvěle. Protože třetí díl byl jeden velký zážitek, který se s prvními dvěma díly nedá vůbec srovnávat. Příběh sice začíná v New Yorku, ale to jen první kapitola (nebo prvních pár stran), pak se příběh přesouvá do Idrisu, země lovců stínů. Možná právě i díky tomuhle byl příběh o něco zajímavější. Nové prostředí, které bylo popsané tak, že si ho při čtení dokážete představit a tušíte, jak to tam asi vypadá a jak hrdinové prožívají dobrodružství. Idris mi přišel jako hezky vymyšlená nová země, který má spoustu tajemství, které objevujeme spolu s Clary.

Co se týče postav, setkáváme se tu s několika novými. Třeba sympatický a okouzlující Sebastian, jehož příběh mě hodně překvapil a myslím, že Vy by jste na tom byly stejně. Nebo nový inkvizitor, nebo Lukova sestra, ale je tam i spousta dalších. Máte se na co těšit. Hodně mě překvapila druhá polovina knihy. to jsme jen obracela stránky a ani jsme nestíhala sledovat, jak rychle se zmenšuje jejich počet do konce. Příběh vás natolik pohltí a vtáhne, že budete chtít vědět stále víc a víc a budete se jen těžce odtrhovat od čtení. Věřte mi, že já na tom takhle byla.

A konec knihy - řekněme, že to je jedno velký překvapení, které mě dokonale zaskočilo a tajila jsem
dech, jak se tohle molo stát a tamto ne a proč se stalo to a ono... Určitě nechápete jak to myslím, ale ti co četli určitě pochopí. Čekala jsme, že tento díl bude spíš částečné zklamání, ale pletla jsem se. Začínám mít pocit, že u téhle série platí, co díl, tím lepší a napínavější a dech beroucí příběh plný dobrodružství.

Třetí díl mě velmi překvapil a všem velmi doporučuju. Na nic nečekejte a neváhejte a pusťte se do čtení. nebudete litovat. Čeká na vás tolik dobrodružství, napětí, akce, ale také otázky, na které však časem dostanete postupně odpovědi.